Ku Ingin Kembali...

Ku Ingin Kembali...

Selasa, 11 Januari 2011

Diary Tholibah Qiraat

10 Januari-Isnin

Hari ni kebetulan sibuk.

8pg-10pg : Studigrup.
10.30pg-12tghri : Markaz Nil (kls B.A)
12tghri-2ptg : Ma'had

Tp, t'lewat ke Tir'ah(tmpt Mrkz Nil 2)..tup2 smpai kol 11pg..sbb..jlnrya ZAHMAH(sesak)..eh, ye ke? Lewat ambik teksi n kbtln zhmh..huhu..

Malu & Takut pd ustzh.

Malu sbb..ada ke patut guru tunggu ank murid..lewat smpai stgh jam pl 2..isk3..
Takut sbb..ustzh mcm nk mrh, tp, mgkn dia nk thn sbr dl kut..klw bt lg, bru mrh sgt2..nauzubillah..xsanggup kna mrh gru..nnt nangis..huhu

ya Tholibah..b'syukurlah..hr ni hang slmt..

Ps2, nk ke Ma'had pun 1 hal jg..mmg stiap hr isnin&rabu aku n de geng, gerenti akn t'lewat. Tp, nseb bek syeikh Toha jenis phm je(tp, kna hati2 jg..huhu)..Dlm tremco(van) dr Tir'ah, 2 mata ni xsudah2 melirik jam di hp. Trun je dr tremco, jam dh mnunjukkn pkul 12.52. Rs mcm nk pitam je hr tu. Nth knp hr ni mcm hr ketakutan utk aku..

Ms d Mrkz td, aku gtw kak Nadia, mcm xnk dtg Ma'had..sbb..xselesa seyh dgn selsema yg melanda kt aku skrg ni. Musim sejuk ni mmg mudh sgt diserang sakit..sakit kepala, sakit tulang bdn, sakit kaki..mcm2 ada..tp, Kak Nadia kata.."Dtgla wei, 2 jam je. Nnt kta smpai lmbt ni, jd la kls kita 1 jam je.."haha poyos punya jwpn.

T'ingt pl kta Syeikh Hussin dl, musim sjuk ni ada ujiannya. Klw lwn kmlsn dpt phla b'gnda2..mengenangkan 'itu', aku gagahkan jg kaki ke ma'had. Ye la..nnt balik rmh, apa aku bt selain b'kubang dlm lihaf(selimut)..atau xpun, mngintai priuk kt dpur..hisy!xmnmbh iman lgsung!

Di perkarangan ma'had..

Aku nmpk kelibat Syeikh Toha tgh diri d luar pntu kls..

"Alamak kak, Syeikh Toha ada di luar tu, dpn kls kita..matila kita kak.." keluhku pd kak Fida. Kak Nadia nun jauh semeter je di dpn ktorg. Tba2 aku nmpk syeikh tunduk. Mcm ruku'. Pstu..la..syeikh tgh solat rpnya..aku senyum..mataku trus b'sinar2..

"Kak Fida, Kak Nadia! Lari..lari..Syeikh Toha solat.." aku jerit memberi arahan seolah-olah ada bom bkl dicampak ke arah ktorg..dn kmi pn..lari..haha..lari smbil ktwa..cm bebudak..isk3..takut kna soal siasat Syeikh pnya psl la ni..klw mudirah nmpk, msti dia plik.

Naik tgga lgkh 2 ank tgga. X rs dh beg brt isi quran qiraat, rsm mukhtasor syeikh, rsm ma'had, mtn, kitab mrkz nil..hoho..rs smuanya mcm brtnya cm 1gram je..smpai dh tgkt 1, ktorg lari2 lg..lalu kls thn 3, t'tunduk2 ktorg kononnya mcm gaya pejuang negara tgh menghendap musuh d hutan..kmi melalui Syeikh Toha yg msih sdg solat dgn amn..rpnya, kls ktorg tgh bc mtn surh an'am bramai2..

Wlwpn t'cungap2 lari td blum hilang, ktorg gagahkn jg ikut sm bc mtn..wah, klw syeikh dh abes solat, bc qiraat pl utk 10 imam..wah, aku sgt sk kos qiraat, sbb, mcm Ustz Hafiz prnh kta.."Bdk Qiraat dpt bnyk phla, sbb bnyk bc quran..":)

Alhmdllh..Allh slmtkn lg kli ini..:)

2 ulasan:

  1. testing..hehe

    BalasPadam
  2. hahaha..xtahan..ak pn slalu lambat ja ke kls.raseny xsmpi 10kali ak btl2 awl dtg kls.ak plak len critany..klw lmbat tu mmg glabah abes..pecut moto smpi org2 yg brjalan kaki ktakutan.tp ak slalu trselamat sbb ust slalu msk lmbt.sbb klw ak lmbt ak akn brdoa siap2 spy ust tu pn msk lmbt.aiyoo..ble nk tobat ni.niat dh ade..tp xjd2..huhu

    BalasPadam