Ku Ingin Kembali...

Ku Ingin Kembali...

Isnin, 4 Oktober 2010

Dah x suka..Dia pulangkan balik..


AKU SEPASANG SPEK MATA

Aku sepasang spek mata...xtawla lahir kt mna..tw2 je aku dh dletakkn dlm sbuah almari kca kt sbuah kdai spek mta di sbuah pulau yg bernma Labuan..


Aku pon xtwla awat aku kna dok dlm 2 bersama2 ngn kengkawan yg len..


1 hari tgh aku cuci mata menengok2 pengunjung yg dtg ke kdai tu(bunyik cm rmai je org yg dtg tu..pdhl...),tba2 aku dkuarkn dr almri kca tu..ps2 disarungkn ke mta sorg pompuan...mm,dia nk cuba try test aku la tu kot, smada aku ni ssuai ka dak kt muka dia..xsgka dia berkenan...:) aku sengih..bangga la tu jd pilihan....


Rupanya, senyum bangga tu menjerat diri..mm, xbest pn dok kt mata TUAN aku ni...mata dia ok je..tp, tu..mulut dia tu..xdak insuran lgsg..aku sllu trasa ngn kta2nya yg klw korg dgr grnti korg sakit hati jg la kot..


Aku jatuh bnyk kli kat lntai, dia bt muka seposen je..(suuzzhon>mm,klw spek mata yg dl myb dia siap lap2, nangis2 lg kot..)..aku terbengkok sket pn dia xrisw..


Klw dia dok dpn crmin, dia sllu mrungut aku xssuai kt mta dia..dia kta..'kn bgus klw spek yg dlu ada lg'..ceh, ingt lwa sgt ke spek yg dl!(mcmla aku tw rp spek mta yg dl..hoho)



Barula aku tw np dia bli aku dl..


Rpnya, spek mta dia yg dia banding2kn ngn aku tu dihnyutkn sungai ms dia tgh main2 ngn kgkwn dia kt rebutia..eh, eh,pa nth nma tmpt tu, aku dgr rebutia je la..spek tu bestprenz dia kumpul duit blikn utk dia..mhl pl tu..mhl dr aku la kononnya..tu yg dia sdih sgt tu...tp, dia xnangis, ms tu dia redha...dia tepis hasutan syaitn tu dgn kta2 smgt..mungkin Allah nk bg yg something spesel..alhmdllh, pstu dia dpt hdiah...mm, xtwla hdiah pa..dia cma kta kt kwn2 dia..'adele..'


Mmm..pas dia bli aku, setan dh bjya hsut dia kot..ha..tu la yg dia brani kutuk aku tu..pdhl..aku ni pmbrian Allah utk dia gak..xdak aku, dia xleh nmpk dgn jls..hmm, aku sabo je la..


1 ptg, dia tgh bersiap nk p ma'had..nth mcm mna nth..hujung tudung yg dia nk pkai tu terlibas aku yg ms 2 dok kt meja study dia ms tu..

PRAKKKKK!

Aiyo!sakit maaa.. aku buka mata, TUAN aku nangis korang...


Rpnya kaki kanan aku putus..ala..bukan kaki dia pon..


oo...patutla dia nangis..bru dia sdr, btapa bergunanya aku ni..ms tu bru dia nk sebok pkir, mna nk cri duit bli spek mta baru..nnt nk lints jln mcmna..tgk apa yg syeikh tulis kt papan mcmna...alih2 ptg tu dia x p ma'had...


~~~

kdg2 kita bru menghargai sesuatu pmbrian bila kta sdah kehilangan..

Bila AllaH bg..tp hmbaNya xsuka..jd, Dia pn pulangkan smula ke ccNya(dipetik dr skrip ceta 'TAUBAT NASUHA)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan